Schudnij nie tylko na wiosnę

Schudnij nie tylko na wiosnę! Ćwicz i wspomagaj się suplementami

Początek wiosny to pierwszy po zimowej stagnacji sygnał do odchudzania. Wizja wakacji i skąpego bikini, w którym trzeba będzie pokazać się przed koleżankami, zamiast przyjemnego mrowienia częściej wywołuje zimny pot i dreszcze. Jak co roku pojawia się pytanie: jak schudnąć szybko, skutecznie i bez wielkich wyrzeczeń?

Zazwyczaj mówi się, że skuteczne odchudzanie opiera się na dwóch filarach: wysiłku fizycznym i zbilansowanym odżywianiu. Warto jednak pomyśleć o trzecim filarze, który wspomoże proces odchudzania, a mianowicie: o suplementach diety. Mogą one pomóc dotrzymać dietetycznych postanowień i uzupełnić niedobory określonych substancji w organizmie.

Jedz mniejsze porcje

 Gdy przygotowujesz posiłek, pamiętaj, żeby nałożyć na talerz mniej. Twój organizm musi się przyzwyczaić, że od teraz właśnie takie porcje będą „w standardzie”. Ważne, by jeść powoli, w przeciwnym razie po posiłku wciąż będziemy głodni, ponieważ do mózgu nie zdąży dotrzeć informacja o nasyceniu żołądka. Nie mniej istotne jest to, co jemy. Schabowego w grubej panierce lepiej zamienić na pierś kurczaka, a mączne kluski na lekką surówkę. Zamiast słodyczy rozsądniej będzie zjeść garść suszonych owoców, a soki i napoje zastąpić wodą mineralną. 

Ćwicz i spalaj

Wysiłek fizyczny to nieodłączny partner odchudzania. Bez karnetu na siłownię czy basen trudno będzie nam na stałe zrzucić zbędne kilogramy. Oczywiście, nikt nie wymaga, abyśmy codziennie odbywali czterogodzinny trening. 3 razy w tygodniu po 45-60 minut wystarczy, by wspomóc dietę i zachować radość ze spalania kalorii. Najlepsze będą ćwiczenia aerobowe, czyli takie, przy których mięśnie do produkcji energii wykorzystują procesy tlenowe. Podczas takich ćwiczeń oddech i puls przyspieszają, ale nie wywołują zadyszki. Optymalny dla spalania tkanki tłuszczowej jest wysiłek, który podnosi nam ciśnienie skurczowe powyżej 120 mmHg. 

 Wspomagaj się suplementami

Gdzie w procesie odchudzania jest miejsce na suplementy? Wszędzie! Przede wszystkim możemy ułatwić sobie dotrzymanie postanowień żywieniowych. Dla miłośników słodyczy najlepszy będzie chrom, który reguluje poziom glukozy we krwi, przez co może zmniejszać chęć podjadania między posiłkami i apetyt na słodkości oraz zapobiegać tzw. wilczym napadom głodu. Chrom reguluje też gospodarkę węglowodanową organizmu, może więc w połączeniu z wysiłkiem fizycznym pomóc pozbyć się tkanki tłuszczowej. Bardzo pomocny w odchudzaniu może być również błonnik. Co prawda nie dostarczy nam witamin czy soli mineralnych, ale dla prawidłowej przemiany materii jest wprost niezbędny. W błonniku znajdują się frakcje rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie. Te pierwsze pęcznieją w żołądku, dzięki czemu wiele osób po spożyciu błonnika ma poczucie sytości. Nierozpuszczalne frakcje błonnika poprawiają natomiast perystaltykę jelit. Na rynku występują zarówno preparaty samodzielne (sam chrom, sam błonnik), jak i kompleksowe preparaty do wspomagania odchudzania. Które wybrać? Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Najlepiej skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, którzy ocenią kondycję i potrzeby naszego organizmu i doradzą właściwe preparaty.